Ślub-Wesele.pl - odwiedź nasz portal ! Fryzury ślubne 2016 Komis ślubny Baza firm Życzenia ślubne :: Portal dla nowoczesnych rodziców - AchTeDzieciaki.pl

Forum ślubne Ślub-Wesele.pl

Jak sprawnie wyświetlić prezentację na weselu- porady

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ślubne :: strona główna -> Utrwalcie te chwile...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alicjamedia
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 869
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 11 Mar 2013, 19:49    Temat postu: Jak sprawnie wyświetlić prezentację na weselu- porady Odpowiedz z cytatem


WARIANT 1
Przynosimy własny rzutnik, ekran i kable
.

Ustalamy w którym miejscu umieścimy rzutnik z komputerem.
Jeśli w sali jest ekran to należy rzutnik ustawić w odległości 5-7 m od ekranu.
Pamiętamy, że musi stać prostopadle do ekranu, ponieważ większość rzutników nie ma korekcji paralaksy w płaszczyźnie poziomej.
Należy go postawić na stoliku, na którym zmieści się jeszcze laptop.
Dopuszczalne jest postawienie rzutnika na podłodze, ale wtedy należy to uwzględnić przy korekcie paralaksy.
Ponieważ ekran umieszczamy z reguły przy ścianie zestaw rzutnik z komputerem będzie na środku sali.
Gdy na sali nie ma ekranu, rozstawiamy swój
Ustawiamy go po lewej lub prawej stronie estrady.
Przy wyborze kierujemy się wygodą oglądających gości. Pamiętajmy, że zgromadzą się w półkolu przed ekranem.
Nie może tam być zbędnych elementów (stołu z jedzeniem dla zespołu itp.)

Rzutnik wymaga zasilania 230V.
Należy doprowadzić do niego przedłużacz w taki sposób, aby nikt się o niego nie potknął.
Gdy przeciągamy go po podłodze koniecznie należy przykleić go szeroką taśmą.

Połączenie rzutnika z laptopem:

To najłatwiejszy punkt przygotowań.
Należy zrobić to co robiliśmy w domu w czasie prób.
Łączymy laptop odpowiednim kablem HDMI, VGA lub DVI
Nie zaskoczy nas zatem sytuacja, że coś nie pasuje.

Kolejnym elementem jest doprowadzenie sygnału audio do wzmacniacza zespołu.

Jeśli ekran umieściliśmy po prawej lub lewej stronie estrady, to do rzutnik stawiamy na wysokości estrady, odsuwając się od niej o kilka metrów. Wzmacniacz mamy wtedy relatywnie blisko ( odległość rzutnika od estrady plus odległość do zainstalowanego w głębi estrady wzmacniacza).

Kable Audio

Potrzebujemy kilkumetrowy kabel zakończony z jednej strony złączem słuchawkowym (mini Jack 3,5 mm stereo), a z drugiej podwójny chinch (biały i czerwony) taki jak poniżej



Jeśli są trudności z zakupem długiego kabla tego typu, należy kupić najdłuższy z dostępnych i dokupić kilkumetrowy „przedłużacz słuchawkowy” taki jak poniżej:


dodatkowo potrzebujemy przejściówki:
Chinch- mini jack stereo:



Może przydać się też przejściówka Jack 3,5 mm stereo na Jack 6,5 mm stereo:



Chinch – Jack 6,5 mm (2 sztuki):



Przejściówki kupujemy w marketach RTV lub sklepach muzycznych
Jest to optymalny zestaw, który umożliwia nam doprowadzenie sygnału audio z laptopa do wzmacniacza na cztery różne sposoby.
Praktycznie nie istnieje możliwość, żeby nie dało się "wpiąć" do konsoli zespołu lub DJ-a


Do laptopa podłączamy kabel opisany wyżej złączem mini Jack 3,5 mm stereo
do gniazda „słuchawki” drugi koniec kilkumetrowego kabla doprowadzamy do wzmacniacza zespołu.
W 80% przypadków do wzmacniacza pasować będzie zestaw z przejściówką „Chinch -mini jack stereo”:




Zespoły często podłączają w taki sposób odtwarzacze mp3, poprzez które wykorzystują do emitowania muzyki w przerwach.


Zdarza się, że nie ma możliwości podłączenia mini Jack 3,5mm do konsoli.
W takim przypadku podłączamy kabel bez przejściówki


Gdy zespół dysponuje profesjonalnym sprzętem, możemy użyć kabli z przejściówkami na Jack 6,5 mm




Oczywiście samo wpięcie musi wykonać osoba z zespołu,
od niej też należy dowiedzieć się jakiego typu złącza należy przygotować


Zespoły i Dj-e nie dysponują z reguły kablami, które mogą rozwiązać problem tego typu podłączenia .
Należy liczyć jedynie na siebie.
Kabel audio należy przykleić do podłogi szeroką taśmą, najlepiej razem z kablem zasilającym.
Pamiętajcie, że po zakończeniu prezentacji nie wolno odłączyć rzutnika od prądu. Musi wychłodzić się samodzielnie na funkcji standby, aż zmieni się kolor kontrolki.
W czasie prób na przyjęciu nie należy wyświetlać fragmentów przygotowanej prezentacji tylko inne obrazy, ponieważ popsuje to niespodziankę.



Wariant 2
z rzutnikiem i ekranem będącymi wyposażeniem sali:

Musimy wiedzieć koniecznie
1 W którym miejscu jest złącze do podłączenia laptopa?
2 Jakiego typu złącze „video” jest tam doprowadzone?
Oto najczęściej spotykane złącza prowadzące do rzutnika:

3 Czy nasz laptop ma złącze, które oferuje organizator?
4 Czy doprowadzony jest niezależny kabel do sygnału Audio.

Złącze HDMI umożliwia przesył sygnałów Wideo i Audio jednocześnie,
Należy jednak sprawdzić, czy organizator podłączył urządzenia w taki sposób, że dźwięk przekazywany jest do wzmacniacza. Bardzo często zdarza się, że prawidłowo działa jedynie wizja.

Należy sprawdzić połączenia kilka dni wcześniej przynosząc tego laptopa z którego odtworzymy prezentację.
Sprawdzamy kolejno:

1 Czy laptop przekazuje prawidłowo sygnał wizyjny
2 Czy proporcja obrazu jest prawidłowe i jak ją zmienić.
To bardzo ważne, ponieważ zdjęcia rozciągnięte tworzą komiczny efekt, którego za wszelką cenę należy uniknąć.

Jeśli w sali odbywają się konferencje i są zainstalowane specjalne głośniki na ścianach lub suficie, to należy dowiedzieć się gdzie jest wzmacniacz do tego systemu a następnie:

3 Jak podłączyć dźwięk do systemu nagłośnienia sali.
4 Jak regulować wzmocnieniem dźwięku
Wzmacniacze i miksery na salach konferencyjnych mają standardowe wejścia Audio:

XLR mono (pominiemy je ze względu na duże koszty i komplikacje )

Jack 6,3mm

chinch zawsze lewy kanał kolor biały, prawy kolor czerwony.


Jeśli system jest monofoniczny podłączamy kabel biały, lub stosujemy przejściówkę, która połączy kanał lewy z prawym w jeden sygnał monofoniczny jak poniżej:
w przypadku gdy wejście sygnału to złącze chinch nie stosujemy drugiej przejściówki
Gdy wejście sygnału to Jack 6,5 mm stosujemy obie.
W przypadku gdy sala nie dysponuje swoim nagłośnieniem, dżwięk należy doprowadzić kablami do wzmacniacza zespołu, tak jak opisane jest to w "wariancie 1"

Czekam na pytania oraz inne pomysły.
_________________
alicjamedia.pl
Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez Alicjamedia dnia Pon 11 Mar 2013, 21:17, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
WIDEOFILM
moderator
moderator


Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 1060
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Pon 11 Mar 2013, 20:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

TEMAT WYRÓŻNIAM!

Jeżeli chodzi o kable dźwiękowe naogół już zespoły i dj-e mają różnego rodzaju przejściówki i złącza. Większość porządnych lokali posiadają rzutniki i ekrany- trzeba tylko spytać.
_________________
Jak coś robić to dobrze, a byle jak, to lepiej wcale.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lauraire
guru
guru


Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 8431

PostWysłany: Pon 11 Mar 2013, 21:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WIDEOFILM napisał:
[b]
Większość porządnych lokali posiadają rzutniki i ekrany- trzeba tylko spytać.

Nasza restauracja ma cały sprzęt, zresztą tutaj na zdjęciu widać nawet jak jest umiejscowiony ( http://forum.slub-wesele.pl/viewtopic.php?t=1876&postdays=0&postorder=asc&start=170 ), ale nie wpadłabym na to żeby zabierać ze sobą laptopa i dowiadywać się jaki kabel będzie pasował, a jaki nie... Manager powiedził wyraźnie: Przynieście teledysk na płycie lub zgrany na pendrive, tylko najlepiej trochę wcześniej, żeby się upewnić czy odtwarza w takim formacie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
michalmilanek
początkujący
początkujący


Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 6

PostWysłany: Pią 20 Cze 2014, 11:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiele zależy od sprzętu. W sumie obsługa tego sprzętu w dużej mierze powinna spoczywać na barkach obsługi lokalu czy też starszych.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
pearl.jamka
guru
guru


Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 3322

PostWysłany: Nie 20 Lip 2014, 21:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U nas cały potrzebny sprzęt miał DJ - my mieliśmy dostarczyć prezentację, lub przekazać zdjęcia, które chcemy w prezentacji i wtedy DJ sam by coś sklecił.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
MPFWWA
początkujący
początkujący


Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 6 Kwi 2015, 11:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Istnieje możliwość świecenia obrazu z rzutnika ustawionego za ekranem, wówczas nie ma żadnego problemu z ustawieniem projektora oraz rozkładaniem kabli, alternatywą może być również podwieszenie projektora pod sufitem, o ile będzie do czego go przyczepić. Jeszcze inną opcją może być ściana z ledów lub połączone telewizory bezszfowe (takie jak ma tvn czy polsat).
_________________
MPF Wideofilmowanie Warszawa
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ślubne :: strona główna -> Utrwalcie te chwile... Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.



Warszawa : Katowice : Kraków : Poznań : Wrocław : Łódź : Szczecin : Gdańsk : Toruń : Bydgoszcz : Częstochowa : Olsztyn : Rzeszów : Piła : Zielona Góra : Lublin : Kielce

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group